Sunday 29 August 2010

Malmöfestivalen vs hantverk

Har haft en lugn vecka. Började i och för sig hemskt, med en lärare som inte kunde säga till i förväg att han inte skulle komma och att vi därför hade två och en halv timmas sovmorgon. 

Jag har nästan sytt färdigt min korsett, har bara snörhålen kvar och det vet vi ju vad jag tycker om att göra. Så har jag funderat ut ytterligare ett projekt som jag ska göra. Det blir ytterligare en hätta, denna i ett tjock valkat ylle i någon grågrön färg fodrad med kaninpäls. Pälsen är en gammal tanta-jacka som jag köpt second hand som jag kommer slakta sådär lagom så att det blir ett fint foder. Kommer bli ruskigt skönt att ha i höst på lajvet vecka 44, mm, gosigt. 

Jag har varit ett par svängar i Malmö med och lyssnat på lite musik, i måndags var det Kapten Röd och i fredags så lyssnade jag på Moto Boy och Teddybears, plus en hyllningskonsert eller något till the Beatles med Malmö Symfoniorkester och lite solister (bl. a. Sarah Dawn Finer och Moto Boy)

Tanken var att jag skulle sy under de två timmar det tog att åka ner och sen de två timmar det tog hem, men det blev ju inte av. Det känns som om det blir så ganska ofta faktiskt, att man bestämmer så och sen inte orkar göra det. Typ som när jag bestämmer att jag ska gå upp klockan sju, men sen på morgonen så tänker jag "Nä, jag kan sova lite mera, åh, vad skönt det är i min varma säng". Sådär typiskt mig. 

Det har blivit väldigt mycket Kent på Spotify den här veckan. Vet inte riktigt varför men det kan ha och göra med att de är sjukt bra. :) 
Hm, såg Eclipse idag med, betyg frågetecken. 

Annars har jag tillbringat dagen med att skriva på ett nybörjarkompendium till min lajvförening. Det är meningen att det ska vara lite hjälp för de stackars små nybörjarna att komma på vad för dräkt de ska sy. Eller åtminstone lite tips och sånt. Tror det kan bli bra, får bara renskriva det på något sätt först. Hur man nu renskriver något som redan är skrivet på datorn.

No comments:

Post a Comment