Monday, 21 November 2011

Ett färdigt brickband

Eftersom det snart skall till och flyttas så fick jag brått att göra färdigt det brickband som jag satt upp i vårt lilla rum. Det är alltså ett brickband i silke, samma mönster som bomullsbandet.
I ordningen är det mitt andra band, och det tog ett tag att ordna till allt, veta hur hårt man ska dra och hela den biten.

Historien om det bandet är förstås ganska rolig - jag har dålig tillgång på stolar här uppe i Göteborg så jag tog med mig silke ner till Blekinge för jag tänkte att jag skulle hinna varpa och sånt på det lilla vikingalajvet jag var på. Det hände inte, delvis på grund av att jag inte hade lust att sätta mig utomhus med det jobbet och för att det var trevligare att gå med mamma och plocka svamp i skogen.
Istället så började jag med det runt lunch när vi kommit hem till Karlshamn igen. Tiden började rinna ut, jag fick tillämpa en nödlösning i form av tejp och toapapper för att få med mig hela grejen till Götet. Jag kom hem, stoppade allt i brickorna och satte upp det på mitt braiga ställe. Sen satt det där, till förra veckan ungefär när jag insåg att vi kommer flytta snart. Då började jag väva.

Nu är det alltså färdigt. Ganska fint, inte så avancerat, ganska ojämnt, men jag är nöjd ändå. :)
Det blev 110 cm långt och ungefär 1,2 cm brett (plus och minus lite här och där).
Jag har ingen aning om vad jag ska göra av det, men så här ser det ut. (:





Nu ska jag testa lite med bomull igen, jag ska se om jag har fattat grejen med hur man gör brickbandsmönster. (:


2 comments:

  1. Fan va fint andrea! Du är så duktig! Ska du lära mig det där snart? :)

    ReplyDelete
  2. Hihi, tack Tove! :D Jag kan ju ha en liten kurs när jag åker ner till Malmö/Lund? (:

    ReplyDelete